John Kander este un compozitor premiat cu Tony, Emmy și Grammy, laureat al premiului Kennedy Center Honors și membru al American Theatre Hall of Fame. Împreună cu colaboratorul său constant, Fred Ebb, a compus coloana sonoră pentru zeci de musicaluri de pe Broadway, inclusiv Cabaret, Zorba, Chicago, The Act, Woman of the Year, The Rink, Kiss of the Spider Woman și Steel Pier.
John Harold Kander s-a născut la 18 martie 1927 în Kansas City, Missouri, părinții săi fiind Harold și Berenice (Aaron) Kander. A urmat Oberlin College, unde a compus primele sale partituri pentru teatru, pentru Second Square și Opus Two în 1950 și pentru Requiem for Georgie în 1951. A obținut un titlu de Master în Arte la Columbia University în 1954. În perioada 1955-1957, a lucrat, vara, ca dirijor de cor și dirijor la Warwick Musical Theatre din Rhode Island. Din anul 1956 a început să lucreze constant ca pianist. Consideră că șansa lui în New York a fost o întâmplare: a mers la un club din Philadelphia după ce a văzut o reprezentație cu West Side Story. Întâmplarea a făcut să-l cunoască pe pianistul clubului, care l-a rugat pe Kander să-l înlocuiască pe perioada concediului. După aceea directorul de scenă al spectacolului West Side Story l-a rugat să cânte la audițiile pentru următorul lui spectacol, Gypsy. În timpul audițiilor, Kander l-a întâlnit pe coregraful Jerry Robbins, care i-a sugerat să scrie muzica pentru spectacol. După acea experiență, a compus din nou aranjamente de dans pentru Irma la Douce, în 1960.
În calitate de compozitor, a debutat pe Broadway în 1962, cu A Family Affair, spectacol produs de Harold Prince. Un an mai târziu, în 1963, l-a întâlnit pe textierul Fred Ebb. Kander și Ebb au început să lucreze împreună, iar prima lor piesă muzicală, My Coloring Book, a fost nominalizată la premiul Grammy. Prima lor colaborare teatrală, The Golden Gate, nu a fost reprezentată niciodată pe Broadway. Cu toate acestea, coloana sonoră l-a convins pe Harold Prince să-i angajeze pentru următorul lui spectacol, Flora the Red Menace, care a avut premiera în 1965, cu Liza Minnelli, aflată la debutul ei pe Broadway.
Cabaret, marele succes al lui Kander și Ebb, a avut premiera pe 20 noiembrie 1966, la Broadhurst Theatre, numărul de reprezentații ajungând la 1166. În anul 1966 spectacolul a câștigat premiul Tony pentru Cel mai bun musical, iar Kander și Ebb au primit premiul pentru Cea mai bună coloană sonoră. În 1972, adaptarea cinematografică cu Liza Minnelli a fost recompensată cu mai multe premii Oscar. Musicalul a fost reluat la Imperial Theatre în 1987, cu o parte dintre actorii din distribuția originală. În 1998, spectacolului a mai câștigat un premiu Tony, pentru Cea mai bună reluare.
Colaborările ulterioare au inclus The Happy Time, 70, Girls, 70 și Chicago.Un alt mare succes, Chicago, a avut 898 de reprezentații și a fost reluat în 1997, revenindu-i șase premii Tony, inclusiv cele pentru Cel mai bun revival, Cea mai bună coregrafie și Cea mai bună regie.
Echipa și-a continuat colaborarea cu The Act, Woman of the Year, The Rink, Kiss of the Spider Woman (câștigător al premiului Tony pentru Cea mai bună coloană sonoră), Steel Pier și Over and Over.
În 2000, Kander și Ebb lucrau împreună la The Visit, bazat pe o piesă de Friedrich Dürrenmatt. După ce Fred Ebb a decedat, în 2004, Kander a terminat proiectul împreună cu dramaturgul Terrence McNally.
Creația sa pentru film include coloane sonore pentru Something for Everyone (1969), A Matter of Time (1976), Kramer vs. Kramer (1979), Still of the Night(1982), Blue Skies Again (1983), Places in the Heart (1984), I Want to Go Home(1989) și Billy Bathgate (1991), precum și piese muzicale pentru New York, New York (1977), Cabaret (1972), Funny Lady (1975) și French Postcards (1979).
Kander și Ebb au colaborat, de asemenea, la muzica pentru mai multe proiecte de televiziune. În 1974, au câștigat un premiu Emmy și un Grammy pentru Liza with a ‘Z’. În 1993 au fost recompensați cu încă un Emmy, pentru Liza Minnelli in Londra, Steppin’ Out. Alte proiecte de televiziune le-au inclus pe Goldie Hawn, Shirley MacLaine și Michael Baryshnikov.
Pe lângă premiile Tony, Grammy și Emmy, Kander a primit titlul onorific de doctor al Oberlin College și Niagara University, Premiul Președintelui, decernat de Societatea Regizorilor de Scenă și a Coregrafilor, Premiul Kennedy Center Honors și Premiul Oscar Hammerstein pentru Întreaga Contribuție în Teatrul Muzical.
Timp de aproape patru decenii, Kander și Ebb au compus împreună muzică pentru teatru, film și televiziune. Colaborarea lor a fost un adevărat parteneriat. Într-un articol publicat în The New York Times în aprilie 1997, Ethan Mordden scria: „Domnul Kander și domnul Ebb celebrează Marea Șansă, dragostea americană pentru showbiz. Musicalurile lor spun povești care se pot petrece în Germania, Grecia sau America de Sud, care pot sfida fascismul sau pot flirta cu moartea. Dar în centrul artei lor se află iubirea pentru teatru”.